ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS

E-mail Εκτύπωση PDF

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+/ ΔΡΑΣΗ ΚΑ2

 

Ιστορικό

Το 1ο ΓΕ.Λ. Καλύμνου, αποδεχόμενο πρόσκληση συνεργασίας από πέντε ευρωπαϊκά σχολεία υπέβαλε τον Απρίλιο του 2014 αίτηση στα πλαίσια της δράσης ΚΑ2- «Συνεργασία για καινοτομία και ανταλλαγή καλών πρακτικών στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης» - «Στρατηγικές συμπράξεις αποκλειστικά μεταξύ σχολείων».

Τον Σεπτέμβριο ανακοινώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι η αίτησή με κωδικό 2014-1-UK01-KA201-000046_6 και τίτλο «Innovative Digital European Active Learning (i-DEAL)», στην οποία το σχολείο συμμετέχει ως εταίρος εγκρίθηκε για επιχορήγηση.

Τον Οκτώβριο υπογράφηκε η σύμβαση επιχορήγησης μεταξύ του Νικηφορείου 1ου ΓΕ.Λ. Καλύμνου και του Ι.Κ.Υ.

 

Το έργο i-DEAL

Το έργο φέρει τον τίτλο i-DEAL που συνιστά ακρωνύμιο των λέξεων: I: Innovative = καινοτόμος, D: Digital = ψηφιακή, E: European = ευρωπαϊκή, A: Active = ενεργός, L: Learning = μάθηση. Φιλοδοξία του προγράμματος είναι μαθητές και εκπαιδευτικοί να εξοικειωθούν (περισσότερο) με τις νέες τεχνολογίες, οι οποίες πρέπει να εφαρμόζονται σε μεγαλύτερο βαθμό για τη διενέργεια του μαθήματος.

Για το σκοπό αυτό, έχει εγκριθεί από τη ευρωπαϊκή επιτροπή ειδικό κονδύλιο για την αγορά 10 i-pad τα οποία θα αποτελούν περιουσία του σχολείου και θα χρησιμοποιούνται όποτε οι ανάγκες το απαιτούν. Μέσω των νέων τεχνολογιών θα επινοηθούν νέες εφαρμογές, θα καταστρωθούν νέες στρατηγικές διδασκαλίας, ώστε το μάθημα να γίνει περισσότερο ελκυστικό αλλά και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Για το τελευταίο, στόχος του προγράμματος είναι να υπάρξει σύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας, το σχολείο να τολμήσει ένα άνοιγμα στην τοπική κοινωνία και τις τοπικές επιχειρήσεις και οι μαθητές να εμπλακούν, όσο το δυνατόν, στην παραγωγική διαδικασία. Με την, έστω και βραχύχρονη, απασχόλησή τους σε τοπικές επιχειρήσεις οι μαθητές θα διαπιστώσουν κατά πόσο το σχολείο τους παρέχει τα κατάλληλα εφόδια και κατά πόσο τους προετοιμάζει ώστε να είναι έτοιμοι για την αγορά εργασίας μετά την αποφοίτησή τους από το Λύκειο. Κατά το δεύτερο και τρίτο έτος του προγράμματος θα ασχοληθούν με τη δημιουργία μίας ?έστω εικονικής- επιχείρησης, προκειμένου να κατορθώσουν να «μπουν» στο πνεύμα της νεανικής επιχειρηματικότητας.

Παράλληλα, με την ανταλλαγή επισκέψεων στα σχολεία του εξωτερικού, με την επικοινωνία μέσω των νέων τεχνολογιών και με τις προγραμματισμένες δραστηριότητες τα παιδιά θα ενδυναμώσουν την ευρωπαϊκή τους συνείδηση. Θα ενισχυθεί το αίσθημα της εθνικής ταυτότητας αλλά και θα γίνει αντιληπτό ότι υπάρχουν κοινά σημεία μεταξύ των λαών. Συν τοις άλλοις, με τις συγκεκριμένες ανταλλαγές αλλά και μέσω συνεντεύξεων με συμμαθητές από τα συνεργαζόμενα σχολεία, οι μαθητές θα μπορέσουν να συγκρίνουν το εκπαιδευτικό σύστημα των άλλων χωρών με της χώρας τους, να εντοπίσουν τα τρωτά αλλά και τα θετικά κάθε εκπαιδευτικού συστήματος και να προβούν στη σύνταξη μιας από κοινού έκθεσης, η οποία θα παρουσιάζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί ανά χώρα, ενώ θα τολμήσουν να προτείνουν την αλλαγή των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη με συγκεκριμένες προτάσεις. Η εν λόγω έκθεση θα παρουσιαστεί επίσημα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο Στρασβούργο, τον Απρίλιο του 2017 από εκπροσώπους των έξι σχολείων, με την παρουσία των ευρωβουλευτών όλων των ευρωπαϊκών χωρών.

 

Οφέλη του προγράμματος

  1. 1.Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι εμπλεκόμενοι μαθητές θα πρέπει να συμπληρώνουν ανά δίμηνο το European Skills Development Portfolio, για να διαπιστώνουν οι ίδιοι και οι καθηγητές τους την πρόοδο τους στην αγγλική γλώσσα, στις νέες τεχνολογίες και την πρόσληψη νέων γνώσεων.
  2. 2.Με το πέρας του προγράμματος θα δοθεί σε όσα παιδιά συμμετείχαν ενεργά το Erasmus Diploma το οποίο θα μπορούν να αναφέρουν στις αιτήσεις τους σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια για προπτυχιακές ή και μεταπτυχιακές σπουδές. Η αναφορά στην κατοχή του συγκεκριμένου διπλώματος μπορεί να βοηθήσει και στις αιτήσεις για εύρεση εργασίας στο εξωτερικό και λειτουργεί ως προσόν στο Europass (:ευρωπαϊκό διαβατήριο γνώσεων).
  3. 3.Βελτιστοποίηση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων στα Αγγλικά ή και στα Γαλλικά/ Γερμανικά/ Ιταλικά για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
  4. 4.Εξοικείωση μαθητών και καθηγητών με τις νέες τεχνολογίες.
  5. 5.Οι νέες τεχνολογίες συνδέονται πλέον με τη διδασκαλία. Το μάθημα γίνεται διαφορετικό και περισσότερο ενδιαφέρον.
  6. 6.Τα παιδιά γνωρίζουν συνομηλίκους από άλλες χώρες, ανταλλάσσουν επισκέψεις, επικοινωνούν με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Γνωρίζουν διαφορετικά ήθη και έθιμα, συνήθειες, νοοτροπίες, τρόπους ζωής. Βγαίνουν από τον μικρόκοσμο τους και εκτιμούν τη διαφορετικότητα.
  7. 7.Οι εκπαιδευτικοί έρχονται σε επαφή με συναδέλφους άλλων χωρών. Μπορούν να έχουν την εμπειρία από άλλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Ανταλλάσσουν απόψεις για τη διδασκαλία, για εκπαιδευτικά ζητήματα. Συζητούν για κοινά προβλήματα της εκπαίδευσης και επιχειρούν να βρουν λύσεις.

 

 

Τα σχολεία ? εταίροι

Τα επόμενα τρία χρόνια το 1ο ΓΕ.Λ. Καλύμνου θα συνεργαστεί με σχολεία από πέντε διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες. Τα συγκεκριμένα σχολεία έχουν συνάψει δεσμούς φιλίας και συνεργασίας τα τελευταία τέσσερα έτη στα πλαίσια του προγράμματος Comenius. Αποτελεί, επομένως, τιμή για το σχολείο μας που για την περίοδο 2014-2017 θα συνεργαστεί με αξιολογότατες σχολικές μονάδες του εξωτερικού, με εμπειρία στα ευρωπαϊκά προγράμματα.

Ηγέτης όλων έχει ταχθεί το σχολείο από τη Βόρειο Ιρλανδία. Πρόκειται για το St. Michael?s grammar school (http://www.stmichaelslurgan.org.uk/) που εδρεύει στο Lurgan της Βορείου Ιρλανδίας. Ο εταίρος μας από τη Γαλλία είναι το σχολείο Jean d? Arc (http://www.ejda.fr/) στην πόλη Mulhouse. Ο Αυστριακός εταίρος είναι το σχολείο ΒΗΑΚ & ΒΗΑS Oberpullendorf (http://www.hak-op.at/) της ομώνυμης πόλης. Από τη Γερμανία συμμετέχει το Friedrich-Engels Gymnasium (http://www.gym-sfb.de/) της πόλης Senftenberg ενώ από την Ιταλία θα συνεργαστούμε με το Istituto Rizza (http://www.istitutorizza.it/itcrizza.net/) στην πόλη των Συρακουσών.

 

Συμμετέχοντες καθηγητές

Το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου αγκάλιασε το πρόγραμμα με ιδιαίτερη θέρμη. Είναι, δε, εντυπωσιακός ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θέλησαν να εμπλακούν σε αυτήν τη νέα εμπειρία. Με αρχηγό τον διευθυντή του σχολείου, Νικόλα Κορφιά, οι εκπαιδευτικοί που θα προσφέρουν τις γνώσεις τους ή θα βοηθήσουν ποικιλοτρόπως είναι οι ακόλουθοι: Γεωργοπούλου Βιβή, Γιαννικουρής Μιχάλης, Κλήμης Στάθης, Μάγκος Γιάννης, Μαγκούλιας Ποθητός, Πάου Άννα, Πλάτση Ευδοκία, Ρέβελας Νικόλας, Σκουτέλλη Καλλιόπη, Τριαντάφυλλος Μιχάλης, Τρικοίλης Διονύσης, Φράγκου Νότα. Ως υπεύθυνη του έργου έχει οριστεί η Δρ Πουγούνια Ειρήνη.

 

Συμμετέχοντες μαθητές

Οι μαθητές που εκδήλωσαν ενδιαφέρον να λάβουν μέρος στο πρόγραμμα ανέρχονται σε 29. Πρόκειται για μαθητές και μαθήτριες της Α? και Β? Λυκείου, οι οποίοι έχουν γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, Αγγλικών (ή και Γαλλικών/Γερμανικών) σε επίπεδο τουλάχιστον Lower. Στις προγραμματισμένες δραστηριότητες για το σχολικό έτος 2014-2015 θα εμπλακούν οι εξής μαθητές: Α1 Γεωργαρά Νίκη Α2 Μάγκου Ελένη, Μαλλιά Λουκία, Μαρίνος Νικήτας, Παπαμιχαήλ Μαρία Α3 Τεζάρης Μανώλης, Χατζηαντωνίου Αντώνης Β1 Γιαννικουρή Ειρήνη, Καλαφάτη Μαρία, Καλογεράκης Μιχάλης, Καμπούρης Μιχάλης, Κλήμη Αναστασία, Κόκκινος Γρηγόρης, Κυπραίος Χαράλαμπος Β2 Λαζαρή Χρυσούλα, Μουζουράκη Γεωργία, Μυρίλλα Κωνσταντίνα, Παστρικός Νικόλας, Παστρικού Ειρήνη Β3 Πολιάς Μανώλης, Ράπτη Καλλιόπη, Σκυλλά Καλλιόπη, Τηλιακός Μιχάλης, Τριαντάφυλλος Άγγελος, Τρικοίλη Θέμη, Τσαγκάρης Νικόλας, Χαλκίτης Γιάννης, Χατζηαντωνίου Κατερίνα, Χατζηβασιλείου Γεωργία.

 

Δραστηριότητες 2014-2015

Νοέμβριος 2014. Ο κάθε μαθητής ετοιμάζει ένα βίντεο διάρκειας 2 λεπτών στο οποίο παρουσιάζει τον εαυτό του στα αγγλικά, μιλά για τα ενδιαφέροντα, τις ασχολίες, τις ανησυχίες του.

Δεκέμβριος 2014. Οι μαθητές συνεργάζονται για την παραγωγή ενός βίντεο 3 λεπτών στην αγγλική γλώσσα στο οποίο θα μιλούν για το σχολείο τους, την ιστορία, τις κτηριακές υποδομές, τις δραστηριότητες που έχουν πραγματοποιηθεί ή που πραγματοποιούνται.

Ιανουάριος-Απρίλιος 2015. Οι μαθητές εκπονούν έρευνα και δημιουργούν μία ταινία μικρού μήκους. Θέμα της ταινίας θα είναι οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην Κάλυμνο. Θα θιχθούν τα θέματα της ανεργίας, της μετανάστευσης, της εμφάνισης φασιστικών μορφωμάτων. Η ταινία θα βασίζεται σε συνεντεύξεις από τοπικούς φορείς ή απλούς πολίτες. Ο σχολιασμός και ο υποτιτλισμός θα είναι στα αγγλικά.

 

Μετακινήσεις βραχύχρονης διάρκειας για το σχολικό έτος 2014-2015

Βερολίνο, 9-14 Οκτωβρίου 2014. Η υπεύθυνη του έργου, Ειρήνη Πουγούνια, μετέβη στο Βερολίνο για να συναντηθεί με τους υπευθύνους των άλλων σχολείων. Σε αυτό το διάστημα διαμορφώθηκε η επίσημη ιστοσελίδα του έργου, http://idealproject14.wix.com/ideal, καθορίστηκαν με κάθε λεπτομέρεια οι δραστηριότητες μαθητών και καθηγητών για το έτος 2014-2015, τα χρονοδιαγράμματα για τις συγκεκριμένες δραστηριότητες καθώς και οι μετακινήσεις βραχύχρονης και μακρόχρονης διάρκειας για το ίδιο σχολικό έτος. Ο γενικός συντονιστής του προγράμματος, κύριος Philip Brunt, όρισε, κατόπιν συζήτησης, τις αρμοδιότητες και τον ρόλο του κάθε υπεύθυνου, επεξήγησε τον προϋπολογισμό του έργου, ενώ καταγράφηκαν οι διαδικασίες, οι κανόνες και οι λεπτομέρειες των εκπαιδευτικών ανταλλαγών βραχύχρονης και μακρόχρονης διάρκειας.

Συρακούσες, 25-31 Ιανουαρίου 2015. Το συγκεκριμένο διάστημα θα πραγματοποιηθεί η πρώτη μετακίνηση βραχύχρονης διάρκειας στις Συρακούσες της Σικελίας. Από κάθε σχολείο θα μεταβούν τρεις μαθητές, δύο καθηγητές και ο υπεύθυνος του έργου. Οι επισκέπτες μαθητές θα απασχοληθούν σε τοπικές επιχειρήσεις για την απόκτηση εμπειριών αλλά και να διαπιστώσουν κατά πόσο οι γνώσεις που αποκτούν στο σχολείο ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Οι συνοδοί καθηγητές θα διδάξουν μαθήματα της ειδικότητάς τους σε συνεργασία με τον αντίστοιχο καθηγητή του ιταλικού σχολείου. Τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν στην αγγλική γλώσσα με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Όλα τα πλάνα των μαθημάτων που θα διεξαχθούν στην διάρκεια των επισκέψεων στα σχολεία θα αναρτώνται στην επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος i-DEAL. Οι υπεύθυνοι του έργου θα αξιολογήσουν τις πραγματοποιηθείσες εργασίες και θα διαμορφώσουν ή θα αναπροσαρμόσουν το πρόγραμμα για τους επόμενους μήνες. Οι μαθητές θα φιλοξενηθούν σε οικογένειες ώστε να ζήσουν - έστω προσωρινά- τον ιταλικό τρόπο ζωής, μία διαφορετική κουλτούρα.

Κάλυμνος, 19-24 Απριλίου 2015. Η επόμενη επίσκεψη έχει προγραμματιστεί στο νησί μας με τον ίδιο αριθμό επισκεπτών από τα πέντε σχολεία όπως στις Συρακούσες. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει την απασχόληση των μαθητών σε τοπικές επιχειρήσεις, τη διδασκαλία από τους επισκέπτες καθηγητές και τη σύσκεψη των υπευθύνων. Θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις στα κυριότερα αξιοθέατα του νησιού και συναντήσεις με τοπικούς φορείς και ντόπιους επιχειρηματίες.

Μπέλφαστ, 4-10 Οκτωβρίου 2015. Η τρίτη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο Μπέλφαστ της Βορείου Ιρλανδίας και θα ακολουθηθεί το ίδιο πρόγραμμα, όπως περιγράφεται παραπάνω.

 

Μετακινήσεις μακρόχρονης διάρκειας

Οι μετακινήσεις μακρόχρονης διάρκειας απευθύνονται τόσο στους μαθητές όσο και στους καθηγητές που εμπλέκονται στο πρόγραμμα. Για τους μαθητές του σχολείου μας έχει οριστεί για κάθε χρόνο η μετάβαση δύο μαθητών για δύο μήνες (Σεπτέμβριο-Οκτώβριο) στο σχολείο Jean d? Arc της πόλης Mulhouse της Γαλλίας. Συνολικά έξι (6) μαθητές θα μπορούν να φοιτήσουν στο γαλλικό σχολείο στα επόμενα τρία έτη. Θα φιλοξενηθούν από οικογένειες ντόπιων, θα παρακολουθούν τα μαθήματα στα αγγλικά μαζί με Γάλλους συνομηλίκους τους και θα τους δοθεί η μοναδική ευκαιρία να ζήσουν σε ένα καινούργιο σχολικό περιβάλλον και να συγκρίνουν το εκπαιδευτικό σύστημα της Γαλλίας με της Ελλάδας. Το αντίστοιχο θα ισχύσει για τους μαθητές του Friedrich-Engels Gymnasium της ανατολικής Γερμανίας, οι οποίοι το ίδιο διάστημα θα φοιτήσουν στο σχολείο μας. Σημειωτέον ότι τα έξοδα όλων των μετακινήσεων που περιγράφονται καθώς και τα έξοδα διαβίωσης καλύπτονται από την  ευρωπαϊκή επιτροπή.

Στη διάρκεια των τριών ετών δύο (2) συνολικά καθηγητές του σχολείου μας θα μπορούν να μεταβούν το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου στις Συρακούσες για να αντικαταστήσουν τον καθηγητή του Ινστιτούτου Rizza που θα επισκεφθεί την Κάλυμνο για να διδάξει στην αγγλική γλώσσα το μάθημα ή τα μαθήματα της ειδικότητάς του. Οι ανταλλαγές αυτές έχουν ως στόχο την ενίσχυση της αίσθησης της ευρωπαϊκής ταυτότητας, την εμπειρία σε ένα διαφορετικό εργασιακό περιβάλλον, την επαφή με άλλους συναδέλφους, τη συζήτηση για την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ευρώπη.

 

Φωτογραφικό υλικό

Βερολίνο, Οκτώβριος 2014

 PA100129PA110133PA120145PA110132

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 06 Φεβρουάριος 2015 23:50  

Ρολόι

Εορτολόγιο

Συνδεδεμένοι Χρήστες

Έχουμε 1 επισκέπτης συνδεδεμένους