Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Εργασίες με θέμα 1 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 1ου ΓΕ.Λ Καλύμνου

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 1ου ΓΕ.Λ Καλύμνου

E-mail Εκτύπωση PDF

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 1ου ΓΕΛ Καλύμνου

 

    Εισαγωγή                                                                                                                    

 

Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και αφετέρου διαμορφώνουν ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.

Το 1ο ΓΕΛ Καλύμνου είναι μια οργανωμένη σχολική κοινότητα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, στην οποία προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας. Με τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του σχολείου επιχειρείται η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.ά.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας κ. Κορφιά Νικολάου και με τη συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων/διδασκουσών, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου καθώς και εκπροσώπου του οικείου Δήμου και εγκρίθηκε από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου κα. Φατσέα Αδαμαντία και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ Παπαδομαρκάκη Ιωάννη. (άρθρο 37, Ν.4692/2020)

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου (www.1lyk-kalymn.dod.sch.gr). Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του σχολείου.


   Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/μαθητριών και των γονέων/ κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 

    1. Προσέλευση παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.            

 

  1. i.Διδακτικό ωράριο

 

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘ και ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Το διδακτικό έτος ορίζεται από την Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.

Το 1ο ΓΕΛ Καλύμνου λειτουργεί από τις 08:00 π.μ. μέχρι τις 14:10 μ.μ.

  1. ii.Προσέλευση στο σχολείο

 

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο τουλάχιστον πέντε λεπτά πριν χτυπήσει το κουδούνι ντυμένοι/ντυμένες με ευπρέπεια (θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης και υπερβολές που δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα) και παραμένουν στο προαύλιο (δεν επιτρέπεται η άνοδος στους ορόφους ούτε να μπαίνουν στις αίθουσες), εκτός κι αν οι καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν.

Στην πρωινή σύνταξη (προσευχή) - η οποία είναι πολύ σημαντική, γιατί είναι η μόνη ευκαιρία να γίνουν ανακοινώσεις στους μαθητές/μαθήτριες από τη διεύθυνση του σχολείου για θέματα που τους ενδιαφέρουν- παρευρίσκονται όλοι. Οι αλλόθρησκοι-ετερόδοξοι μαθητές/μαθήτριες έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή αλλά έχουν και υποχρέωση να σέβονται το δικαίωμα της ενεργού συμμετοχής των υπολοίπων. *Εν μέσω πανδημίας COVID 19 δεν πραγματοποιείται η πρωινή συγκέντρωση. Με το χτύπημα του κουδουνιού οι μαθητές/μαθήτριες εισέρχονται στις αίθουσες διδασκαλίας και οι ανακοινώσεις γίνονται κατά τμήμα, μέσα στην κάθε αίθουσα.*

Οι εκπαιδευτικοί που εφημερεύουν στον Α΄ κύκλο υπηρεσιών, φροντίζουν για την συγκέντρωση των μαθητών/μαθητριών, την τήρηση της τάξης (των γραμμών), της σωστής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών και τους επιβλέπουν κατά την πρωινή σύνταξη στο προαύλιο.


Κατά τη διάρκεια της πρωινής προσέλευσης και για λόγους ασφάλειας οι μαθητές/μαθήτριες απαγορεύεται να μένουν συγκεντρωμένοι/συγκεντρωμένες έξω από την είσοδο του σχολείου.

Μετά την πρωινή συγκέντρωση η πόρτα του προαυλίου κλείνει, και η έξοδος των μαθητών/μαθητριών απαγορεύεται αυστηρά.

  1. iii.Παραμονή στο σχολείο

 

Μετά την είσοδο του/της καθηγητή/καθηγήτριας στην αίθουσα κανείς δε διακόπτει το μάθημα και δεν επιτρέπεται η παραμονή, ούτε η διέλευση των μαθητών/μαθητριών στους διαδρόμους. Ο μαθητής/μαθήτρια που έχει καθυστερήσει λόγω συγκοινωνίας ή για άλλο σοβαρό λόγο μπορεί να εισέλθει στην τάξη με άδεια του/της εκπαιδευτικού, και ενημέρωση της Διεύθυνσης για επιβεβαίωση της δικαιολογημένης καθυστέρησης.

Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας.

Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας.

Οι αίθουσες καθ’ όλη τη διάρκεια των διαλειμμάτων επιβλέπονται από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς. Οι μαθητές/μαθήτριες οφείλουν να αποχωρούν από τις τάξεις τους, μόλις χτυπήσει το κουδούνι του διαλείμματος και κατόπιν υποδείξεως του/της διδάσκοντος/διδάσκουσας, έχοντας φροντίσει να πάρουν μαζί τους τα απαραίτητα για το διάλειμμα αντικείμενα.

Αν υπάρχει ειδικός λόγος για να παραμείνει κάποιος/α μαθητής/μαθήτρια μέσα στην αίθουσα κατά την ώρα του διαλείμματος, παίρνει άδεια από τους εφημερεύοντες/εφημερεύουσες εκπαιδευτικούς.

  1. iv.Αποχώρηση από το σχολείο

 

Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια ή σοβαρός προσωπικός και οικογενειακός λόγος), ενημερώνεται ο/η γονέας ή κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο.

Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου.


  1. v.Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

 

Το σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες και οι μαθητές ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

  1. vi.Απουσίες μαθητών

 

Το όριο των απουσιών είναι 114 και δεν υπάρχουν δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μπορεί κάποιες απουσίες να μην ληφθούν υπόψη αναλόγως την περίπτωση και πάντα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

 

   2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών - Παιδαγωγικός έλεγχος                              

 

Για να παραχθεί παιδαγωγικό και διδακτικό έργο στη σχολική αίθουσα θα πρέπει να επικρατεί ησυχία, τάξη, αρμονική συνεργασία, αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των μελών της σχολικής τάξης.

  1. i.Παιδαγωγικός έλεγχος

 

Αποκλίσεις των μαθητών/μαθητριών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Σε περίπτωση ωριαίας απομάκρυνσης-αποβολής από το μάθημα ο/η μαθητής

/μαθήτρια παρουσιάζεται στο Διευθυντή. Υποχρεούται δε να βρίσκεται στην τάξη του/της (αν το επιτρέπει ο/η διδάσκων/διδάσκουσα) ή να απασχολείται σε εργασίες του σχολείου με την ευθύνη του Διευθυντή. Η απουσία καταχωρίζεται κανονικά. Αν ο/η μαθητής/μαθήτρια συνεχίζει τις ωριαίες απομακρύνσεις συγκαλείται το συμβούλιο της τάξης και ενημερώνει το Διευθυντή ο οποίος εισηγείται ή όχι στο σύλλογο διδασκόντων για να εξετάσει σε βάθος τη συμπεριφορά και στάση του/της μαθητή/μαθήτριας και ενημερώνει το/την γονέα/κηδεμόνα.

Όταν ο/η μαθητής/μαθήτρια τιμωρείται με αποβολή από τα μαθήματα παραμένει στο σχολείο όλες τις ώρες λειτουργίας του και απασχολείται σύμφωνα με τις οδηγίες του Διευθυντή ή του/της Υποδιευθυντή/ντριας ή άλλου εντεταλμένου εκπαιδευτικού κατά προτεραιότητα στη βιβλιοθήκη. Καταχωρίζονται όλες οι απουσίες της ημέρας.

Μετά από αποβολή μπορεί να χρειαστεί να παρουσιαστούν οι μαθητές

/μαθήτριες στο σχολείο με τον/την κηδεμόνα τους, αλλιώς δεν θα γίνονται δεκτοί/δεκτές στο σχολείο.

Οι μαθητές/μαθήτριες είναι υποχρεωμένοι/υποχρεωμένες να έχουν πάντα μαζί τους τα απαραίτητα βιβλία και ότι άλλο είναι απαραίτητο για την καλή διεξαγωγή των μαθημάτων. Σε αντίθετη περίπτωση δεν θα έχουν δικαίωμα να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο μάθημα.

Στο μάθημα της γυμναστικής απαραίτητη είναι η φόρμα. Οι μαθητές χωρίς φόρμα παίρνουν απουσία, η οποία έχει επίπτωση και στη βαθμολογία του μαθήματος. Αν κάποιος/κάποια μαθητής/μαθήτρια για λόγους υγείας δεν μπορεί να συμμετέχει στις ασκήσεις, παραμένει στο χώρο της άθλησης και παρακολουθεί το τμήμα. Η απαλλαγή από το μάθημα της γυμναστικής γίνεται μόνο ύστερα από γνωμάτευση του γιατρού και την αίτηση του κηδεμόνα.

  1. ii.Σχολική περιουσία

 

Οι μαθητές/μαθήτριες οφείλουν να προστατεύουν τη σχολική περιουσία, και να μη προκαλούν φθορές ή ζημιές στην υλικοτεχνική υποδομή. Η αποκατάσταση των ζημιών είναι υποχρέωση αυτού/αυτής που τις προκάλεσε ή του συνόλου των μαθητών/μαθητριών της τάξης. Η ενημέρωση για τις προξενηθείσες βλάβες στους γονείς/κηδεμόνες γίνεται από το Διευθυντή του σχολείου. Επίσης, οι μαθητές/μαθήτριες είναι υπεύθυνοι/υπεύθυνες για την καθαριότητα του πίνακα, των θρανίων και γενικά της αίθουσας.

Το σχολικό βιβλίο παρέχεται δωρεάν και δεν επιτρέπεται να κακοποιείται.

 

  1. iii.Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας

 

Οι μαθητές/μαθήτριες δεν πρέπει να φέρνουν στο σχολείο μεγάλα χρηματικά ποσά και γενικότερα αντικείμενα αξίας. Για τυχόν απώλεια τέτοιων αντικειμένων το σχολείο δεν έχει ευθύνη αντικατάστασης ή αναζήτησης.

Η χωρίς άδεια χρήση ή φθορά προσωπικών αντικειμένων των συμμαθητών

/συμμαθητριών τους είναι σοβαρά παραπτώματα ακόμη και αν γίνονται ως παιχνίδι.


Σε περίπτωση φθοράς περιουσιακών στοιχείων από μαθητή/μαθήτρια ή μαθητές/μαθήτριες που δεν ταυτοποιούνται, την αποκατάσταση της ζημιάς θα την επωμίζεται το σύνολο των μαθητών του σχολείου.

  1. iv.Καταδολίευση εξετάσεων

 

Η καταδολίευση των εξετάσεων με αντιγραφές, υποκλοπές κ.λ.π. είναι σοβαρότατο σχολικά παράπτωμα και τιμωρείται με αφαίρεση του γραπτού και βαθμολόγησή του με μηδέν.

  1. v.Καταστροφή δημοσίων εγγράφων

 

Το απουσιολόγιο αποτελεί δημόσιο έγγραφο και δεν επιτρέπεται η δολίευση του (μουτζούρωμα, διαγραφή απουσιών, σκίσιμο σελίδων κλπ). Αναλόγως τη δολίευση και σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία, ο σύλλογος διδασκόντων

/διδασκουσών επιβάλει τα κατάλληλα παιδαγωγικά μέτρα ή ποινές.

 

  1. vi.Ηλεκτρονικές συσκευές

 

Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα, ραδιοφωνάκια και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου. Αν υπάρχει ανάγκη επικοινωνίας θα γίνεται η χρήση του τηλεφώνου του σχολείου. Η κατοχή ή η χρήση κινητού τηλεφώνου, σε οποιονδήποτε χώρο του σχολείου, τιμωρείται με ΑΠΟΒΟΛΗ τουλάχιστον μιας (1) ημέρας από το σχολείο.

  1. vii.Εφαρμογή της αντικαπνιστικής νομοθεσίας

 

Σε εφαρμογή της αντικαπνιστικής νομοθεσίας (Ν. 4633/2019 και σχ. εγκυκλίους) δεν επιτρέπεται το κάπνισμα στους χώρους του σχολείου (αίθουσες, αύλειος χώρος κ.α.). Το κάπνισμα πέραν των βλαβερών συνεπειών στην υγεία αποτελεί παράβαση που τιμωρείται με χρηματικό πρόστιμο σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και με αποβολή μίας (1) ημέρας από το σύλλογο διδασκόντων/διδασκουσών.


  1. viii.Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων/διδασκουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία στο σχολείο του κλίματος που απαιτείται για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/μαθητριών έτσι, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.

Για τον σκοπό αυτό πρέπει να χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους (π.χ. συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης) για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς.

Στις περιπτώσεις των μαθητών/τριών που δε βελτιώνουν τη συμπεριφορά τους ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών προβαίνει στη λήψη μέτρων, τα οποία είναι:

α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη,

γ) αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας, δ) αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών, ε) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

 

    3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού                                

 

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

  1. i.Οι μαθητές/μαθήτριες

 

Οι μαθητές/μαθήτριες οφείλουν:

ú  να μη παρενοχλούν την εκπαιδευτική διαδικασία με κανένα τρόπο και να σέβονται την επιθυμία των συμμαθητών/ συμμαθητριών τους για μάθηση

ú  να σέβονται τη γνώμη, την προσωπικότητα και τις ιδιαιτερότητες των συμμαθητών/συμμαθητριών και των εκπαιδευτικών τους

ú  να δέχονται με ευγένεια τις παρατηρήσεις και τις συστάσεις των εκπαιδευτικών

ú  να αποφεύγουν τα ειρωνικά σχόλια και την κακόβουλη κριτική

ú  να λύνουν τις διαφορές τους με πνεύμα συνεννόησης και διαλόγου χωρίς να καταφεύγουν στη χρήση βίας

Απαγορεύεται    κάθε    είδους    βία    (λεκτική,    σωματική,    ψυχολογική).    Ο ευτελισμός και η κοινοποίηση προσωπικών δεδομένων και φωτογραφιών μαθητών


μαθητριών και εκπαιδευτικών, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θεωρούνται παραπτώματα και τιμωρούνται.

Δεν επιτρέπεται ο/η μαθητής/μαθήτρια να προσβάλλει ή να υποτιμά άλλο συμμαθητή/συμμαθήτρια του/της για εθνικούς, θρησκευτικούς, φυλετικούς ή άλλους λόγους.

Σε περίπτωση οποιουδήποτε σχολικού προβλήματος ή διένεξης, οι μαθητές/μαθήτριες πρέπει να ενημερώνουν με ειλικρίνεια και ακρίβεια ως προς την περιγραφή των γεγονότων, τον υπεύθυνο καθηγητή/καθηγήτρια του τμήματος ή τον εφημερεύοντα/εφημερεύουσα (κατά την ώρα του διαλείμματος) χωρίς υπερβολές και διαστρεβλώσεις. Δεν επιτρέπεται κανενός είδους χειροδικία μεταξύ τους.

Τα προβλήματα που προκύπτουν μεταξύ των μαθητών/μαθητριών, θα λύνονται με τη διαμεσολάβηση του υπεύθυνου καθηγητή/καθηγήτριας του τμήματος και στη συνέχεια, αν αυτό κρίνει ο/η καθηγητής/καθηγήτρια ή ο/η μαθητής /μαθήτρια, εφ’ όσον δεν ικανοποιηθεί, από τη Διεύθυνση του σχολείου.

Δεν επιτρέπεται για οποιοδήποτε λόγο η χειροδικία, οι χειρονομίες, οι βωμολοχίες, οι προσβολές και γενικά οποιαδήποτε συμπεριφορά υποβαθμίζει την ανθρώπινη προσωπικότητα.

Δεν επιτρέπεται η βιντεοσκόπηση / φωτογράφιση στο χώρο του σχολείου.

 

  1. ii.Οι εκπαιδευτικοί

 

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν:

ú  να φροντίζουν για τη διαμόρφωση ήρεμου, συνεργατικού, δημοκρατικού κλίματος στην αίθουσα διδασκαλίας και στο χώρο του σχολείου

ú  να αντιμετωπίζουν τους/τις μαθητές/μαθήτριες με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό στην προσωπικότητά, τις κοινωνικές, θρησκευτικές, πολιτιστικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητές τους

ú  να συνεργάζονται μεταξύ τους έτσι ώστε να επιλύουν τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη.

 

    4. Σχολικές Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες                                                           

 

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται


υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

Οι μαθητές/μαθήτριες είναι υποχρεωμένοι/υποχρεωμένες να συμμετέχουν σε όλες τις σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες (εκδρομές, πολιτιστικές εκδηλώσεις κλπ.) με σεβασμό στους/στις καθηγητές/καθηγήτριες και τους/της συμμαθητές/συμμαθήτριες τους. Στην περίπτωση απουσίας καταχωρούνται όλες οι απουσίες της ημέρας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Πρέπει να ενθαρρύνεται και να διευκολύνεται η συμμετοχή των μαθητών

/μαθητριών σε συλλογικές προσπάθειες (περιβαλλοντικές, πολιτιστικές, αθλητικές, κ.λ.π.).

 

   5. Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων      

 

Το Σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με τις οικογένειες των μαθητών και μαθητριών του, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και φορέων, των οποίων ο ρόλος είναι διακριτός. Η καλή συνεργασία των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/μαθητριών με τους διδάσκοντες/διδάσκουσες του σχολείου είναι βασικός παράγοντας του θετικού και υποστηρικτικού κλίματος που χρειάζονται οι μαθητές

/μαθήτριες και η εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου επενδύει σ’ αυτό.

 

  1. i.Σχολείο και εκπαιδευτικοί

 

Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να παρέχουν πλήρη, τακτική και υπεύθυνη ενημέρωση στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών σχετικά με την επίδοση και τη διαγωγή τους. Οι ώρες της εβδομάδας όπου οι γονείς μπορούν να ενημερωθούν από κάθε εκπαιδευτικό θα γνωστοποιηθούν μετά την οριστικοποίηση του ωρολογίου προγράμματος.

  1. ii.Γονείς και κηδεμόνες

 

Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν:

ú  να ενημερώνουν το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του/της μαθητή/μαθήτριας στο σχολείο

ú  να ενημερώνουν τον/την υπεύθυνο εκπαιδευτικό κάθε τμήματος, και τη Διεύθυνση του σχολείου για οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας, το οποίο μπορεί να υπάρχει και να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του/της μαθητή

/μαθήτριας

να ενημερώνονται για τη συμπεριφορά του/της μαθητή/μαθήτριας και να παρευρίσκονται στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και του Σχολικού Συμβουλίου όταν κληθούν


ú  να συμπεριφέρονται στο Διευθυντή του σχολείου και στους/στις καθηγητές /καθηγήτριες με το σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημα τους και ο χώρος του σχολείου.

  1. iii.Ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων

 

Η ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:

ú  ιστοσελίδας του Σχολείου

ú  ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.

ú  τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις

ú  μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες

ú  οποιαδήποτε εργάσιμη ημέρα κατά τα διαλείμματα με προ συνεννόηση με τους/τις καθηγητές/καθηγήτριες και τον/την υπεύθυνο/υπεύθυνη καθηγητή /καθηγήτρια της τάξης.

  1. iv.Σχολικό Συμβούλιο

 

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων/διδασκουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου τους.

Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων/διδασκουσών και οικογενειών των μαθητών/μαθητριών και του σχολικού περιβάλλοντος.

  1. v.Φοίτηση

 

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών πρέπει να είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων ανελλιπής και όχι επιλεκτική. Οι απουσίες των μαθητών/μαθητριών και οι συνέπειες αυτών, όπως προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία, είναι ένα σοβαρότατο θέμα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίζεται από κοινού από το σχολείο και την οικογένεια.

 

    6. Ποιότητα του σχολικού χώρου                                                                          

 

Ένας από τους στόχους του σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ., διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα

ú   


χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:

ú  σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του σχολείου

ú  διατηρούν το σχολικό χώρο καθαρό και περιποιημένο. Αίθουσες, εργαστήρια, χώροι υγιεινής, προαύλιο, χώροι άθλησης πρέπει να παραμένουν καθαροί και να τακτοποιούνται μετά το πέρας του μαθήματος

ú  δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων

ú  διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση.

Μαθητής/μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.


 

Δεν πραγματοποιείται συγκέντρωση μαθητών/μαθητριών στον προαύλιο χώρο των σχολικών μονάδων πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των σχολικών αιθουσών.

Η χρήση μη ιατρικής (ή ιατρικής/χειρουργικής) μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές/μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς, το λοιπό προσωπικό καθώς και για τους επισκέπτες του σχολείου σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του. Επισημαίνεται ότι η μάσκα είναι αυστηρά προσωπικό αντικείμενο.

Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια του φαγητού και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/άθλησης.

Η χρήση της χειρουργικής μάσκας έναντι της απλής υφασμάτινης μπορεί να προκριθεί από τους γονείς κατ’ επιλογήν τους ή τον θεράποντα ιατρό για παιδιά με υποκείμενα νοσήματα.

Σε περίπτωση που μαθητής/μαθήτρια δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του/της ως προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας (μη ιατρικής ή ιατρικής/χειρουργικής), δεν του/της επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη και λαμβάνει απουσία, ενώ, εφόσον είναι ανήλικος/ανήλικη, παραμένει σε ειδικό χώρο, με τήρηση όσο το δυνατόν επαρκούς απόστασης και των λοιπών μέτρων προστασίας, μέχρι την παραλαβή του από τους γονείς/κηδεμόνες του/της.


Εάν υπάρχει στενή επαφή με κρούσμα στο οικογενειακό περιβάλλον να ενημερώνεται το σχολείο.

Οι μαθητές/μαθήτριες οφείλουν:

ú  να πλένουν συχνά τα χέρια τους με σαπούνι και νερό και να κάνουν χρήση αντισηπτικό χεριών

ú  να μην βάζουν τα χέρια τους στο στόμα, στη μύτη ή στα μάτια τους

ú  να βήχουν ή να φτερνίζονται στον αγκώνα τους ή σε χαρτομάντιλο, το οποίο θα πετούν αμέσως σε κάδο απορριμμάτων

ú  να μην ανταλλάσσουν αντικείμενα (όπως στυλό, μολύβι, γόμα, κινητό τηλέφωνο, χαρτονομίσματα, κέρματα κλπ.) με τους συμμαθητές

/συμμαθήτριες τους

ú  να τηρούν αποστάσεις τουλάχιστον ενάμισι (1,5) μέτρου κατά την αναμονή για εξυπηρέτηση από το κυλικείο

ú  εάν εμφανίσουν πυρετό, βήχα ή άλλα συμπτώματα να ενημερώσουν άμεσα τους γονείς/κηδεμόνες τους ή τον/την καθηγητή/καθηγήτριά τους/της και να μείνουν σπίτι μέχρι να νιώσουν τελείως καλά

ú  να απέχουν από το σχολείο όσων/όσες εκδηλώνουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με COVID-19.

 

    Επίλογος                                                                                                                     

 

Η τήρησή του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ μαθητριών προς ενημέρωσή τους.

Κάλυμνος, 2 Νοεμβρίου 2021

Ο Διευθυντής

 

 

 

ΚΟΡΦΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ


Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 1ου ΓΕΛ Καλύμνου

 

 

 

Εγκρίνεται

 

 

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και Παιδαγωγικά Υπεύθυνη του 1ου ΓΕΛ Καλύμνου

 

 

Φατσέα Αδαμαντία

Ρόδος …… / 11 / 2021                                    

Εγκρίνεται

 

 

Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου

 

 

 

 

Παπαδομαρκάκης Ιωάννης

 

Ρόδος …… / 11 / 2021

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 30 Μάρτιος 2022 07:32  

Ρολόι

Εορτολόγιο

Συνδεδεμένοι Χρήστες

Έχουμε 2 επισκέπτες συνδεδεμένους